piątek, 17 maja 2013

Cmentarz Żydowski w Warcie


Warta
Zaczynamy jeździć i poruszać sie po okolicach mam nadzieję, że uda nam sie zrobić jakieś ciekawe zdjęcia.
Warta  małe miasteczko  kilkanaście kilometrów od Sieradza z pięknymi okolicami oraz historią i licznymi zabytkami. W okolicach jest zatrzęsienie dworków i pałaców jest to jeden z najczęściej przez nas wizytowanych  okolic nie tylko ze względu na nasz ulubiony Ustków. 
O cmentarzu żydowskim w Warcie czytałem wielokrotnie i  bohaterze  który go ocalił czyli Panu Ireneuszowi Ślipkowi. Mam nadzieję ze następnym razem uda mi się jakoś tam jeszcze wejść. 
Tymczasem zrobiłem  zdjęcia tylko bramie a napis na płocie który zaczyna się od "Cmentarz Polskich  Obywateli ..."  sam kurde lepiej tego bym nie wymyślił.
Tragicznie skończyła się historia Żydów z Warty którzy stanowili  kiedyś połowę jej mieszkańców. Jeszcze smutniej jest gdy poczyta sie jeszcze o dwóch cudem ocalałych którzy wrócili po wojnie do tego miasta i zostali zastrzeleni  przez nieznanych sprawców. 

Gdybym nazywał się Kulczyk bądź Cupiał lub  jakiś inny miliarder od podstaw odbudowałbym klub Macabi Zduńska Wola   -  postawił stadion i wprowadził go do ekstraklasy.  A co przecież teraz będzie grał klub ze wsi to czemu nie mógłby  z nie tak małego miasta... ale cóż na razie jestem cały czas na permanentnym minusie….  Ale kto wie :) 


Rolleiflex  - Tmax 100








Tmax 100 

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz