piątek, 31 sierpnia 2012

Ustków V

Na Prośbę Pana Emilo Lolli publikuję na blogu jego otwarty List do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków.

"Rzym, 22 sierpnia 2012

Szanowni Państwo,

po czterech, albo pięciu (już nie pamiętam) nieskutecznych próbach otrzymania jakiejkolwiek pomocy finansowej na ratowanie dworu w Ustkowie, na którego remont moja firma wydawała do tej pory własne pieniądze w sumie ok. 400.000 euro (a ja nie jestem miliarderem), wydaje mi się, że Państwo polskie nie jest bardzo zainteresowane we wzięciu udziału w ratowaniu tego zabytku. Więc rezygnuję i odwołuję wszystkie wnioski, które do tej pory złożyłem i proszę o zwrot Skarbowi Państwa tej nieznacznej kwoty, która, jak mówiono mi, zostałaby przyznana mi, ale której jeszcze nie otrzymałem.

Dziękuję tylko i wyłącznie Pani Konserwator w Sieradzu, która udzieliła mi dużej, skutecznej i bezinteresownej pomocy w ratowaniu dworu.

Emilio Lolli
Prezes “Stary Dworek Ustków” Sp. z o.o."




_________________________________________
Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Łodzi
ul. Piotrkowska 99
90-425 Łódź
Polska

Fax: +48 (42) 638 07 36
E-mail: wosoz_lodz@poczta.fm




3 komentarze:

  1. Cholera, Polska jak zwykle nie stanęła na wysokości zadania. Tym bardziej, że rejon ziemi sieradzkiej jest bardzo ubogi w zabytki. Nie mamy tu wielkich pałaców Czartoryskich, Radziwiłłów czy Zamoyskich. Tych kilka, kilkanaście dworków drobnej szlachty powinniśmy pielęgnować jak najcenniejszy skarb. Remont Ustkowa - tej perełki, był jak światełko w tunelu. Zróbmy zdjęcia ustkowa (najlepsze, które mamy) w formacie 30x40 i prześlijmy do WUOZ w Łodzi z dedykacją i gratulacjami za brak pomocy dla inwestora.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedy beda nowe zdjecia ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam to samo pytanie? Kiedy cos nowego? Lenisz sie ostatnio :)

    OdpowiedzUsuń